Mindre tid på rod og mere tid på arbejde

Der er mange gode grunde til at begynde at bruge et CRM system. Det er min konklusion efter selv at have været en flittig bruger i efterhånden et kvartals tid. Jeg må erkende, at jeg jo også tidligere mente at have styr på mine aftaler.

Men det var i højere grad på et absolut nødvendighedsniveau, end det var egentlig effektivt og kunne bruges mere nøjagtigt til salgsstyring. Det handler selvfølgelig om, at man skal sørge for løbende at have sine informationer organiseret, så man mest effektivt, kan tilgå dem og bruge dem. Ved ikke at skulle søge, og rydde op i sin data hele tiden, kan man i stedet bruge tiden på effektivt, at skabe salg i stedet.

Jeg har i hvert fald oplevet, at ved at have alle relevante informationer samlet i samme system, har jeg kunnet bruge min energi med kunderne, i stedet for på at holde styr på mine aftaler m.m. omkring kunderne. Så jeg er slet ikke i tvivl om, at det har været et rigtigt godt valg for mig, at implementere et CRM system i mine arbejdsgange.

texture-paper-1197155